Alpha Generation Children of the Digital Age
Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları
With our “Alpha Generation Children of the Digital Age” project, to provide digital in-class virtual experiences to the children of the alpha generation, the next generation, with VR (Virtual Reality) virtual reality glasses, the innovative education and training paradigm brought by the digital age, to introduce children to the metaverse universe, to introduce children to the metaverse universe. We want them to develop their high-level thinking and production skills and innovative capacities, to realize the content and rules of the digital world and become digital students. Our project is a project involving primary school students aged 7-12. ( VR virtual reality glasses will be sent by cargo to all partners in the project by the project founder. Thus, all project partners will be able to carry out this work. These virtual reality glasses were acquired in the "Digital Teachers Project" carried out in cooperation with METU ODTÜ & Habitat & ING and integrated into the eTwinning project.)
“Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları” Projemiz ile yeni nesil alfa kuşağı çocuklarına VR (Virtual Reality) sanal gerçeklik gözlükleri ile dijital sınıf içi sanal deneyimler yaşatmak, yenilikçi eğitim ve öğretim paradigmasını hayata geçirmek, dijital çağın çocuklarına metaverse evrenine tanıtmak istiyoruz. Üst düzey düşünme ve üretme becerilerini, yenilikçilik kapasitelerini geliştirmelerini, dijital dünyanın içeriğini ve kurallarını fark etmelerini ve dijital öğrenciler olmalarını istiyoruz. Projemiz 7-12 yaş arası ilkokul öğrencilerinin dahil olduğu bir projedir. ( VR sanal gerçeklik gözlüğü proje kurucusu tarafından projedeki tüm ortaklara kargo ile gönderilecektir. Böylece tüm proje ortakları bu işi yapabilecektir. Bu sanal gerçeklik gözlüğü gerçekleştirilen "Dijital Öğretmenler Projesi" kapsamında alınmıştır. METU ODTÜ & Habitat & ING ile işbirliği içinde ve eTwinning projesine entegre edilmiştir.)
Hedeflerimiz - Our Goals
1. Introducing VR Virtual reality glasses to all students in the project.
2. To teach Web 2.0 applications to be used for these glasses.
3. To introduce students to the metaverse universe and to give them new experiences.
4. To develop high-level thinking and production skills with Steam studies.
5. To ensure that they have information on issues such as the digital world, digital footprint, digital citizenship, cyberbullying, safe internet use.
6. Being digitally literate
7. To ensure that they use technology correctly.
8. Developing digital competencies.
1. Projedeki tüm öğrencilere VR Sanal gerçeklik gözlüklerinin tanıtılması.
2. Bu gözlükler için kullanılacak Web 2.0 uygulamalarını öğretmek.
3. Öğrencilere metaverse evrenini tanıtmak ve onlara yeni deneyimler kazandırmak.
4. Steam çalışmalarıyla üst düzey düşünme ve üretim becerileri geliştirmek.
5. Dijital dünya, dijital ayak izi, dijital vatandaşlık, siber zorbalık, güvenli internet kullanımı gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
6. Dijital okuryazar olmak
7. Teknolojiyi doğru kullanmalarını sağlamak.
8. Dijital yetkinliklerin geliştirilmesi.
Çalışma Süreci - Working Process
We plan to carry out our project with a maximum of 10 Turkish member schools, with Turkey and Georgia as founding partners. Our project will be a 5-month project. It will start in January and will end by the end of May. At the beginning of the project, a teacher introduction webinar will be held first. A teacher webinar will be held at the beginning of each month so that all project schools can communicate effectively and carry out the work. An introductory webinar will be held for students. With the work schedule and tasks to be created, joint studies will be carried out and joint products will be obtained.
Türkiye ve Gürcistan'ın kurucu ortak olduğu projemizi en fazla 10 Türk üye okulla yürütmeyi planlıyoruz. Projemiz 5 aylık bir proje olacak. Ocak ayında başlayacak ve Mayıs ayı sonunda sona erecek. Proje başlangıcında öncelikle bir öğretmen tanıtım web semineri düzenlenecektir. Tüm proje okullarının etkili bir şekilde iletişim kurabilmesi ve çalışmaları yürütebilmesi için her ayın başında bir öğretmen web semineri düzenlenecektir. Öğrenciler için bir tanıtım web semineri düzenlenecektir. Oluşturulacak iş programı ve görevler ile ortak çalışmalar yapılacak ve ortak ürünler elde edilecek.
Beklenen Sonuçlar - Expected Results
1. Recognizes virtual reality glasses, can use alone without support.
2. Has a command of Web 2.0 tools and has the ability to use it without the support of a teacher.
3. He knows what the metaverse universe is, he has the knowledge to tell another friend.
4. Steam can perform its work and develop its innovative generation capacity.
5. Have sufficient knowledge of what is the digital world, what is the digital footprint, how to fight against cyberbullying, how to stay safe in social networks.
6. Be digitally literate and have the digital competence to use technology in accordance with its purpose.
1. Sanal gerçeklik gözlüğünü tanır, tek başına desteksiz kullanabilir.
2. Web 2.0 araçlarına hakimdir ve öğretmen desteği olmadan kullanabilme becerisine sahiptir.
3. Metaverse evreninin ne olduğunu bilir, başka bir arkadaşına anlatacak bilgiye sahiptir.
4. Steam işini yapabilir ve yenilikçi üretim kapasitesini geliştirebilir.
5. Dijital dünyanın ne olduğu, dijital ayak izinin ne olduğu, siber zorbalıkla nasıl mücadele edileceği, sosyal ağlarda nasıl güvende olunacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
6. Dijital okuryazar olmak ve teknolojiyi amacına uygun kullanmak için dijital yetkinliğe sahip olmak.
No comments:
Post a Comment