Müfredat ile Entegrasyon - Integration with the Curriculum
Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Dünya”
Etkinlik Konusu : Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Dünya”
Etkinlik Sorumluları: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
- Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar.
- Dünya'nın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır.
- Dünya'nın yüzeyinde karaların ve suların yer aldığını kavrar.
- Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar.
- Dünya yüzeyindeki kara ve suların kapladığı alanları model üzerinde karşılaştırır.
- Dünya’nın şekli ve hareketlerinin insan yaşamına etkilerini gözlemler.
- Sözlü yönergeleri uygular.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi - Fen Bilimleri - Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.
- Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “EON-XR” Web 3.0 aracını kullanır.
- Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.
Virtual Reality Event – “The World”
Activity Topic : Virtual Reality Event – “The World”
Event Coordinators: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
- Explains the difference between the rotation and rotation of the Earth.
- Realizes that the shape of the Earth is like a sphere.
- Comprehends that there are lands and waters on the surface of the Earth.
- Explains that there is a layer of air surrounding us on Earth.
- Compares the areas covered by land and water on the earth's surface on the model.
- Observes the effects of the Earth's shape and movements on human life.
- Implements verbal instructions.
Courses that the activity is related to: Life Sciences - Science - Turkish
Implementation of the activity:
- Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).
- Students use the “EON-XR” Web 3.0 tool by verbally listening and applying the usage instructions.
- He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.
Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Geometrik Şekiller ve Cisimler”
Etkinlik Konusu : Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Geometrik Şekiller ve Cisimler
Etkinlik Sorumluları: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
- Sözlü yönergeleri uygular.
- Küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, silindir ve küreyi modeller üstünde tanır ve ayırt eder.
- Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir.
- Kare ve dikdörtgenin kenar özelliklerini belirler.
- Şekillerin kenar sayılarına göre isimlendirildiklerini fark eder.
- Üçgenleri kenarlarına göre sınıflandırır. Açınımı verilen küpü oluşturur.
- Küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, silindir, koni ve küre modellerinin yüzlerini, köşelerini, ayrıtlarını belirtir.
- Küp, kare prizma ve dikdörtgen prizmanın birbiriyle benzer ve farklı yönlerini açıklar.
- Geometrik şekilleri kenar ve köşelerine göre sınıflandırır.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Matematik - Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.
- Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “EON-XR” Web 3.0 aracını kullanır.
- Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.
Virtual Reality Activity – “Geometric Shapes and Objects”
Activity Topic: Virtual Reality Event – “Geometric Shapes and Objects”
Event Coordinators: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
- Implements verbal instructions.
- Recognizes and distinguishes cube, square prism, rectangular prism, triangular prism, cylinder and sphere on models.
- Names the sides and corners of triangle, square and rectangle.
- Sets the edge properties of the square and rectangle.
- Realizes that shapes are named according to the number of sides.
- Classifies triangles according to their sides. Its expansion forms the given cube.
- Specifies faces, vertices, edges of cube, square prism, rectangular prism, cylinder, cone and sphere models.
- Explains similar and different aspects of cube, square prism and rectangular prism.
- Classifies geometric shapes according to their edges and corners.
Courses that the activity is related to: Mathematics - Turkish
Implementation of the activity:
- Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).
- Students use the “EON-XR” Web 3.0 tool by verbally listening and applying the usage instructions.
- He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.
Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Mimari Yapılar”
Etkinlik Konusu : Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Mimari Yapılar”
Etkinlik Sorumluları: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
- Sözlü yönergeleri uygular.
- Türk kültürüne ve diğer kültürlere ait mimari yapıların belirgin özelliklerini karşılaştırır.
- Farklı kültürlerde yapılmış sanat eserlerinin genel özelliklerini karşılaştırır.
- Yerel kültüre ait motifleri fark eder.
- Türk kültürüne ait mimari elemanları açıklar.
- Diğer kültürlere ait mimari elemanları açıklar.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Görsel Sanatlar
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.
- Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “3D Mekanlar ” Web 2.0 aracını kullanır.
- Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.
Virtual Reality Activity – “Architectural Structures”
Activity Topic: Virtual Reality Event – “Architectural Structures”
Event Coordinators: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
- Implements verbal instructions.
- Compares the distinctive features of architectural structures belonging to Turkish culture and other cultures.
- Compares the general characteristics of works of art made in different cultures.
- Recognizes the motifs of local culture.
- Explains the architectural elements of Turkish culture.
Courses that the activity is related to: Visual arts
Implementation of the activity:
- Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).
- Students use the "3D Spaces" Web 2.0 tool by listening and applying the usage instructions orally.
- He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.
Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Müzeler”
Etkinlik Konusu : Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Müzeler”
Etkinlik Sorumluları: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
- Sözlü yönergeleri uygular.
- Müzedeki farklı kültürlere ait sanat eserlerindeki ortak özellikleri söyler.
- Yerel Kültüre ait motifleri fark eder.
- Müze, sanat galerisi, sanat atölyesi, ören yeri vb. mekanların sanat açısından önemini ifade eder.
- Sanat eserlerindeki farklı kültürlere ait motifleri inceler.
- Diğer kültürlere ait mimari elemanları açıklar.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Görsel Sanatlar
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.
- Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “3D Mekanlar” Web 2.0 aracını kullanır.
- Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.
Virtual Reality Event – “Museums
Activity Topic : Virtual Reality Event – “Museums”
Event Coordinators: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
- Implements verbal instructions.
- Tells the common features of the art works of different cultures in the museum.
- Recognizes the motifs of the local culture.
- Museum, art gallery, art workshop, ruins, etc. expresses the importance of places in terms of art.
- Examines the motifs of different cultures in works of art.
- Explains the architectural elements of other cultures.
Courses that the activity is related to: Visual arts
Implementation of the activity:
- Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).
- Students use the "3D Spaces" Web 2.0 tool by listening and applying the usage instructions orally.
- He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.
Steam Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Steam Etkinliği
Etkinlik Sorumluları: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
- Sözlü ve yazılı yönergeleri uygular.
- Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder.
- İtmenin ve çekmenin birer kuvvet olduğunu deneyerek keşfeder.
- Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarını işlevleri ile tanır.
- Çalışan bir elektrik devresi kurar.
- Bireysel olarak veya grup halinde çalışırken gerekli güvenlik tedbirlerini almada sorumluluk üstlenir.
- Çevresindeki maddeleri hallerine göre sınıflandırır.
- Kuvvetin cisimlere hareket kazandırmasına yönelik çalışmalar yapar.
- Maddelerin hallerine ait temel özellikleri karşılaştırır.
- Sınıfta ve okulda yapılan etkinliklerde grupla çalışma kurallarına uyar.
- Ulaşım türlerini ve araçlarını sınıflandırır.
- Tüketilen maddelerin geri dönüşümüne katkıda bulunur.
- Çalışmalarını oluştururken karşılaştığı sorunlara çeşitli çözümler bulur.
- Farklı materyalleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar.
- Çalışmalarını oluştururken beklenmedik/öngörülemeyen sonuçların ortaya çıkabileceğini fark eder.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi – Görsel Sanatlar – Fen Bilimleri -Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrencilerin kendilerinin belirlemiş olduğu Steam Etkinliğinin malzemeleri hazırlanır.
- Yapım kılavuzundaki yazılı yönergeler ve öğretmenin de sözlü yönergeleri takip edilerek Steam Mekanizması grup çalışması şeklinde yapılır.
- Steam Mekanizması çalıştırılır.
- Çalışan mekanizma incelenerek hangi ilkelerden yararlandığı, günlük hayatta nasıl kullanılabileceği gibi konularda beyin fırtınası yapılır.
Our Steam Event
Activity Topic: Our Steam Event
Event Coordinators: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
- Implements verbal and written instructions.
- Observes moving entities and expresses their motion characteristics.
- Experiment discovers that pushing and pulling are forces.
- Recognizes the circuit elements that make up a simple electrical circuit with their functions.
- It establishes a working electrical circuit.
- Takes responsibility for taking the necessary safety precautions while working individually or in groups.
- It classifies the surrounding materials according to their states.
- Makes studies for force to give motion to objects.
- Compares the basic properties of the states of matter.
- Follows the rules of working with the group in the classroom and school activities.
- Categorizes transportation types and vehicles.
- Contributes to the recycling of consumed materials.
- He finds various solutions to the problems he encounters while creating his works.
- Makes three-dimensional studies using different materials.
- Realizes that unexpected/unpredictable results may occur while creating their work.
Courses that the activity is related to: Life Sciences - Visual Arts - Science - Turkish
Implementation of the activity:
- The materials of the Steam Event determined by the students themselves are prepared.
- The Steam Mechanism is done as a group work by following the written instructions in the production guide and the verbal instructions of the teacher.
- The Steam Mechanism is started.
- By examining the working mechanism, brainstorming is done on issues such as which principles it uses and how it can be used in daily life.
Dijital Dünya Eğitimleri – Dijital Ayak İzi
Etkinlik Konusu : Dijital Dünya Eğitimleri – Dijital Ayak İzi
Etkinlik Sorumluları: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
- Sözlü ve yazılı yönergeleri uygular.
- Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
- Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına zarar vermeden kullanır.
- Güvenliğini tehdit eden bir kişi olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar.
- Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir.
- Okulda iletişim kurarken anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.
- Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi – Sosyal Bilgiler - Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrenciler ayın konusu olan Dijital Dünya Eğitiminin ilgili videolarını izler.
- İzleme sürecini yürütürken öğretmen ya da öğrenciler birbirlerine kavramlar ile ilgili sorular sorar.
- İzledikleri videolara göre öğrenciler bu soruları yanıtlar.
- Eksik kalan noktalar olur ise birbirlerini tamamlar.
Digital World Trainings – Digital Footprint
Activity Topic: Digital World Trainings – Digital Footprint
Event Coordinators: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
- Implements verbal and written instructions.
- Uses words in accordance with their meanings.
- Guess the meaning of unfamiliar words and phrases using the context.
- Uses information resources effectively.
- Uses technological products without harming himself or others.
- Explains what to do when there is a person threatening his/her safety and from whom to ask for help.
- He gives examples of what he can do when faced with a situation that threatens his safety in his daily life.
- Speaks in an understandable and clear language when communicating at school.
- Be sensitive about the safe use of technological tools and equipment.
Courses that the activity is related to: Life Sciences - Social Studies - Turkish
Implementation of the activity:
- Students watch the related videos of Digital World Education, which is the topic of the month.
- While conducting the monitoring process, the teacher or students ask each other questions about the concepts.
- Students answer these questions according to the videos they watch.
- If there are missing points, they complete each other.
Öğrencilerimiz Steam Etkinliklerini Seçiyor
Etkinlik Konusu : Öğrencilerimiz Steam Etkinliklerini Seçiyor
Etkinlik Sorumluları: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrenciler önce kendilerini evde hangi Steam Etkinliklerini yapmak istediklerini düşündüler ve araştırmalar yaptılar.
- Sonra sınıfta her öğrenci istediği Steam Etkinliği adını söyledi.
- Bu söylenen Steam Etkinlikleri “Mindmeister” ya da “Coggle” Web 2.0 aracı ile zihin haritalarına dönüştürüldü.
- Zihin haritası oluşturulduktan sonra sınıfta en çok istenen etkinlikler belirlendi.
- Projede 4 ay boyunca yapılacak 4 Steam Etkinliğini öğrenciler kendileri belirlediler.
- Böylece etkinlikleri ve projeyi daha çok sahiplenmiş oldular ve sürecin tam merkezinde yer almış oldular.
Our Students Choose Steam Events
Activity Topic: Our Students Choose Steam Events
Event Coordinators: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
- Students first thought about which Steam Events they would like to do at home and did research.
- Then in the class, each student said the name of the Steam Event they wanted.
- These said Steam Events were turned into mind maps with the "Mindmeister" or "Coggle" Web 2.0 tool.
- After the mind map was created, the most requested activities in the classroom were determined.
- Students determined the 4 Steam Events to be held in the project for 4 months.
- Thus, they embraced the activities and the project more and they were at the center of the process.
Wordwall Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Wordwall Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
Link:
Türkçe: https://wordwall.net/tr/resource/53310253/dijital-ayak-izi
İngilizce:https://wordwall.net/tr/resource/53356275
- Öğrenciler Dijital Dünya Eğitimlerinden ayın konusu olan “Dijital Ayak İzi” eğitimiyle ilgili videolar izlemişlerdi.
- Öğrendikleri bu konu ile ilgili 10 soruluk bir “Word Wall” Web 2.0 aracı ile değerlendirme etkinliğini gerçekleştirdiler.
Our Wordwall Web 2.0 Evaluation Event
Activity Topic: Our Wordwall Web 2.0 Evaluation Event
Event Coordinators: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
Link:
Turkish:https://wordwall.net/tr/resource/53310253/dijital-ayak-izi
English: https://wordwall.net/tr/resource/53356275
- Students watched videos about “Digital Footprint” training, which is the subject of the month, from Digital World Trainings.
- They carried out an evaluation activity with a “Word Wall” Web 2.0 tool with 10 questions about this topic they learned.
Kahoot Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Kahoot Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
Link:
Türkçe:https://create.kahoot.it/share/siber-guvenlik/4ac8dad5-31e9-49e7-8d38-c490c267e777
Gürcüce:https://create.kahoot.it/share/eed0ac5c-0cca-4e4b-a925-a1ca59f72019
- Öğrenciler Dijital Dünya Eğitimlerinden ayın konusu olan “Siber Zorbalık” eğitimiyle ilgili videolar izlemişlerdi.
- Öğrendikleri bu konu ile ilgili 10 soruluk bir “Kahoot” Web 2.0 aracı ile değerlendirme etkinliğini gerçekleştirdiler.
Our Kahoot Web 2.0 Evaluation Event
Activity Topic: Our Kahoot Web 2.0 Evaluation Event
Event Coordinators: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
Link:
Turkish:https://create.kahoot.it/share/siber-guvenlik/4ac8dad5-31e9-49e7-8d38-c490c267e777
Georgian: https://create.kahoot.it/share/eed0ac5c-0cca-4e4b-a925-a1ca59f72019
- Students watched videos about “Cyber Bullying” training, which is the subject of the month, from Digital World Trainings.
- They carried out an evaluation activity with a “Kahoot” Web 2.0 tool with 10 questions about this topic they learned.
Quizizz Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Quizizz Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Fazilet DEMİREL – Meryem GENÇ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
Link:https://quizizz.com/join?gc=14742223
- Öğrenciler Dijital Dünya Eğitimlerinden ayın konusu olan “Siber Zorbalık” eğitimiyle ilgili videolar izlemişlerdi.
- Öğrendikleri bu konu ile ilgili 10 soruluk bir “Quizizz” Web 2.0 aracı ile değerlendirme etkinliğini gerçekleştirdiler.
Our Quizizz Web 2.0 Assessment Event
Activity Topic: Our QuizizzWeb 2.0 Evaluation Event
Event Coordinators: Fazilet DEMİREL – Meryem GENÇ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
Link:https://quizizz.com/join?gc=14742223
- Students watched videos about “Cyber Bullying” training, which is the subject of the month, from Digital World Trainings.
- They carried out an evaluation activity with a “Quzizz” Web 2.0 tool with 10 questions about this topic they learned.
Socrative Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Socrative Web 2.0 Değerlendirme Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Murat AKBOĞA – Murat SANDIKÇI
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
Link:https://b.socrative.com/login/student/
Room Name: DEMIREL8376
- Öğrenciler Dijital Dünya Eğitimlerinden ayın konusu olan “Siber Zorbalık” eğitimiyle ilgili videolar izlemişlerdi.
- Öğrendikleri bu konu ile ilgili 10 soruluk bir “Socrative” Web 2.0 aracı ile değerlendirme etkinliğini gerçekleştirdiler.
Our Socrative Web 2.0 Evaluation Event
Activity Topic: Our Socrative Web 2.0 Evaluation Event
Event Coordinators: Murat AKBOĞA – Murat SANDIKÇI
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
Link:https://b.socrative.com/login/student/
Room Name: DEMIREL8376
- Students watched videos about “Cyber Bullying” training, which is the subject of the month, from Digital World Trainings.
- They carried out an evaluation activity with a “Socrative” Web 2.0 tool with 10 questions about this topic they learned.
Karışık Ülke Takımları Hikâye Kitabı Yazma Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Karışık Ülke Takımları Hikaye Kitabı Yazma Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Zeynep YILDIRIM
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
Link:https://www.storyjumper.com/book/read/157789021/6467db4a7012f
- Hikâye Kitabı etkinliğimiz için iki takım oluşturuldu.
- Her proje ortağı okulundan ikişer öğrenci takımlarda yer aldı.
- Birinci takım hikâye yazma takımı olarak görev aldı.
- İkinci takım resim yapma takımı olarak görev aldı.
- Birinci takımdaki öğrenciler hikâyeyi başlatıp birbirlerinin kaldıkları yerden hikâyeyi devam ettirdiler.
- İkinci takımdaki öğrenciler de yazılan hikâye sayfasının resmini çizdiler.
- Ardından hikayemiz Story Jumper Web 2.0 aracımızda bir hikâye kitabı olarak bir araya getirildi.
Our Mixed Country Teams Storybook Writing Event
Activity Topic: Our Mixed Country Teams Storybook Writing Event
Event Coordinators: Zeynep YILDIRIM
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
Link:https://www.storyjumper.com/book/read/157789021/6467db4a7012f
- Two teams were formed for our Storybook event.
- Two students from each project partner school took part in the teams.
- The first team served as the story writing team.
- The second team served as the painting team.
- Students in the first team started the story and continued where each other left off.
- The students in the second team also drew a picture of the written story page.
- Then our story was put together as a story book in our Story Jumper Web 2.0 tool.
Hikâye Sıralaması
- Duygu ŞAHİN TURAN / Namık Kemal İlköğretim Okulu / 4/C / Esenyurt / İSTANBUL
- Murat AKBOĞA / Namık Kemal Primary School / Esenyurt / İSTANBUL
- Zeynep YILDIRIM - Namık Kemal İlkokulu - 2/B - İstanbul/Esenyurt
- Murat SANDIKÇI / Siteler İlkokulu / 4/A / Esenyurt / İstanbul
- Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ / Rasim Özdenören İlkokulu / 4/A Sınıfı / Esenyurt / İstanbul
- Fazilet DEMİREL-Ragıp Akın Primary Scholl 3/D Sınıfı Bağcılar /İSTANBUL
- Eda KARAGÖZ AYAB / Şehit Mustafa Türker İlkokulu / Tepebaşı / Eskişehir
- Canan SULH / Çağdaş Yaşam Profesör Ahmet Merdivenci Primary School / 4/A /Beylikdüzü / İSTANBUL
- Meryem GENÇ / ŞEHİT AHMET SAYLAK PRIMARY SCHOOL / 2/A KIRIKHAN / HATAY
- Duygu ÖZTÜRK / TOKİ SALİH ŞÜKRİYE YOLUÇ İLKOKULU/ 3/F İSTANBUL
- Irma Verdzeuli / Georgia, LEPL Dusheti N2 Public School
String Art ( Filografi)
Etkinlik Konusu : String Art ( Filografi)
Etkinlik Sorumluları: Murat AKBOĞA – Murat SANDIKÇI
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
- Projemizin adı olan “Alpha Generation of the Digital Age” harfleri bütün ortak okullara sırasıyla paylaştırıldı.
- Etkinliğimizde bir bütünlük sağlanabilmesi adına etkinlikte kullanılacak malzemelerin listesi ne temin edilebilecek linkler grup üyeleri ile paylaşıldı.
- Yabancı kurucumuz İrma Verderui için ise kargo yoluyla etkinlik malzemeleri iletildi.
- Her okul öğrencileriyle beraber bu harfleri “String Art” çalışmaları olarak, tahta, çivi ve iplerle tamamladı.
- Ardından ortak bütün okullar kargo yolu ile proje kurucusu Duygu ŞAHİN TURAN’a etkinlikleri ulaştırdı. (Kargolama kısmı biraz vakit aldığı için etkinlik planı süresinin dışında tutulmuştur.
- Bütün çalışmalar kurucunun eline ulaştıktan sonra resimdeki gibi bütün String Art harfleri final ürünümüz olarak bir araya getirilmiştir.
- Ortaya çıkan bu final ürünümüz sene sonu eTwinning sergimizde sergilenmiştir.
- Esenyurt İlçe Milli Eğitim Müdürü tarafından da ziyaret edilen bu sergide String Art final ürünümüz dikkat çekici bir çok emek içeren bir ürün olmuştur.
String Art ( Filografi)
Activity Topic: String Art ( Filografi)
Event Coordinators: Murat AKBOĞA – Murat SANDIKÇI
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
- The letters “Alpha Generation of the Digital Age”, which is the name of our project, were distributed to all partner schools in order.
- In order to ensure integrity in our event, the links to the list of materials to be used in the event were shared with the group members.
- For our foreign founder İrma Verderui, the event materials were delivered via courier.
- Each school completed these letters with their students as “String Art” works with wood, nails and threads.
- Then, all partner schools delivered the events to project founder Duygu ŞAHİN TURAN via cargo. (Since the shipping part takes some time, it has been excluded from the event plan period.
- After all the works reached the hands of the founder, all the String Art letters were brought together as our final product as in the picture.
9 Mayıs eTwinning Günü Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : 9 Mayıs eTwinning Günü Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Fazilet DEMİREL – Meryem GENÇ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
- “eTwinning Day” kelimelerinin baş harflerini oluşturacak şekilde kavramlar hazırlandı ve bir afiş oluşturuldu.
- Her proje ortağı okula bu kelimeler paylaştırıldı.
- Her okuldan bir öğrenci kağıttan yapmış oldukları topları birbirine atarak kendilerine düşen kelimeleri söyledi.
- Bu videolar art arda eklendi.
- Böylece öğrenciler videoda topları birbirinden alıyormuş ve sonraki öğrenciye atıyormuş gibi bir bütünlük sağlandı.
Our 9 May eTwinning Day Event
Activity Topic: Our 9 May eTwinning Day Event
Event Coordinators: Fazilet DEMİREL – Meryem GENÇ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
- Concepts were prepared to form the initials of the words “eTwinning Day” and a poster was created.
- These words were shared with each project partner school.
- A student from each school threw the balls they had made out of paper to each other and said the words that fell on them.
- These videos were added one after another.
- Thus, an integrity was achieved as if the students were picking the balls from each other in the video and throwing them to the next student.
Kelime Görev Listesi
Environment : Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ
Technology : Canan SULH
Water : Duygu ÖZTÜRK
İnternational : Duygu ŞAHİN TURAN
Natural : Duygu ŞAHİN TURAN
National : Eda KARAGÖZ AYAN
İdea : Fazilet DEMİREL
New : İrma VERDZEULI
Genius : Meryem GENÇ
Degisn : Murat AKBOĞA
Art : Murat SANDIKÇI
Yarn : Zeynep YILDIRIM
7 Şubat Güvenli İnternet Günü Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : 7 Şubat Güvenli İnternet Günü Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
- 7 Şubat Güvenli İnternet Günü kapsamında, Güvenli İnterneti doğru bir şekilde aktarabilecek ifadeler belirlendi.
- Bu ifadeler proje ortak okullarına dağıtıldı.
- Her proje ortağı okuldan bir öğrenci bu ifadeleri söyledi.
- İfadeler birleştirilerek bir video oluşturuldu.
- Bu etkinlik ile Güvenli İnternet kullanımına dikkat çekildi.
Our 7 February Safe Internet Day Event
Activity Topic: Our 7 February Safe Internet Day Event
Event Coordinators: Duygu ÖZTÜRK – Eda KARAGÖZ AYAN
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
- As part of February 7, Safe Internet Day, expressions that can accurately convey Safe Internet were determined.
- These statements were distributed to the project partner schools.
- A student from each project partner school said these statements.
- A video was created by combining the phrases.
- With this event, attention was drawn to the use of Safe Internet.
Steam Dergisi Etkinliğimiz
Etkinlik Konusu : Steam Dergisi Etkinliğimiz
Etkinlik Sorumluları: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
Link:https://read.bookcreator.com/go7zTBARuGR7S2evszLICziRdVl1/WW6zQwz3RYeVhM5-mb4hhg
- Projemizde öğrenciler her ay bir tane olmak üzere kendilerinin belirledikleri toplamda dörder adet Steam Çalışması gerçekleştirdiler.
- Her proje ortağı okul yaptığı bu etkinliklerden bir tanesini seçti.
- Paylaşılan düzenlenebilir Canva linkinden her okul kendi sayfasında bu Steam Etkinliğini detaylarıyla ve fotoğraflarıyla tanıttı.
- Ardından Canva’daki bu sayfalar Book Creator Web 2.0 aracında bir araya getirilerek “Steam Dergisi” oluşturuldu.
Our Steam Magazine Event
Activity Topic: Our Steam Magazine Event
Event Coordinators: Arzu Müzeyyen KÜÇÜKERTUNÇ – Canan SULH
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
Link:https://read.bookcreator.com/go7zTBARuGR7S2evszLICziRdVl1/WW6zQwz3RYeVhM5-mb4hhg
- In our project, the students carried out a total of four Steam Studies that they determined, one each month.
- Each project partner school chose one of these activities.
- From the shared editable Canva link, each school promoted this Steam Event with details and photos on their own page.
- Then, these pages in Canva were brought together in the Book Creator Web 2.0 tool to create the "Steam Magazine".
Dijital Dünya Kelime Bulutu Word Art Etkinliği
Etkinlik Konusu : Dijital Dünya Kelime Bulutu Word Art Etkinliği
Etkinlik Sorumluları: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinliğin Uygulanışı:
- Öğrenciler her ay “Dijital Dünya Eğitimlerinden” bir konu hakkında yani 4 konu hakkında bilgi sahibi olmuş ve hepsinin Web 2.0 araçlarıyla değerlendirmeleri yapılmıştı.
- Bu etkinlik için önce öğrenciler “Dijital Dünya Eğitimlerden” akıllarında kalan kavramları defterlerine not ettiler.
- Ardından okullarda eş zamanlı olarak yapılan “Öğrenci Webinarında” her proje ortağı okul kendi kavramlarını söyledi.
- Bu kavramlar listelenerek Word Art Web 2.0 aracında eğitimin konusuna uygun olan “Dünya” şeklindeki bir kelime bulutuna dönüştürüldü.
- Böylece öğrencilerin 4 ay sonucunda kavramları ne kadar öğrendikleri keşfedilmiş olundu.
Digital World Word Cloud Word Art Activity
Activity Topic: Digital World Word Cloud Word Art Activity
Event Coordinators: Duygu ŞAHİN TURAN – İrma VERDZERUİ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Implementation of the activity:
- Each month, the students learned about a topic from "Digital World Education", that is, 4 topics, and all of them were evaluated with Web 2.0 tools.
- For this activity, the students first noted down the concepts in their minds from "Digital World Education" in their notebooks.
- Then, in the "Student Webinar" held simultaneously at schools, each project partner school presented their own concepts.
- These concepts were listed and turned into a word cloud in the form of "World", which is suitable for the subject of education in the Word Art Web 2.0 tool.
- Thus, it was discovered how much the students learned the concepts after 4 months.
İrma VERDZELI
Georgia - LEPL Dusheti N2 Public School
Penetrable competencies
Literacy - the ability to read, write, process information, express ideas and opinions, make decisions and solve problems in a changing context based on the knowledge that a person acquires throughout life;
Media literacy: understanding, interpreting, using and creating multimedia texts of new styles and different forms, on the other hand, orientation in the media world, correct choice ("leaked" information) and critical evaluation of received information. In this sense, media literacy contributes to the development of critical thinking;
Digital Literacy: Ability to use online search programs, electronic word processing, and text messaging. The use of information and communication technologies contributes to the formation of creative and innovative approaches in students;
Ecological literacy - the formation of a healthy human attitude towards the environment, which means that the student must realize his personal responsibility for the processes taking place in the environment, be able to participate in its protection and restoration;
Social and civic competence - refers to the formation of skills and values necessary for integration in civil life, such as: constructive cooperation, problem solving, critical and creative thinking, decision making, tolerance, respect for the rights of others. Recognition of democratic and other principles.
ICT
ICT.pr.1. The pupil should be able to follow the social, ethical and safety norms while using ICT
ICT.pr.3. The pupil should be able to select and use different types of digital means to find information and research
ICT.pr.4. The pupil should be able to select and use a variety of digital means while creating a digital product
ICT.pr.5. The pupil should be able to select and use a variety of digital means for communication and cooperation
No comments:
Post a Comment